ماجرای پارازیت ها در دولت روحانی به سرانجام می رسد؟
فرهنگی،اجتماعی
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
طراح قالب
ثامن تم
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطالب اخیر وبگاه

پارسینه-گروه سیاسی: پارازیت و تاثیر ان بر سلامتی مردم یکی از معضلاتی است که مدت هاست به ان پرداخته می شود اما هرگز به درستی به ان رسیدگی نشده است.همواره شایعاتی از سردرها، بیماری ها و سقط جنین بر اثر امواج پارازیت ورد زبان هاست.

شایعاتی که گاهی توسط مسئولین تلویحا تایید می شود و همین امر باعث می شود افکار عمومی شاخ و برگ بیشتری به این شایعات بدهد و شاید با روی کار امدن دولت روحانی وقت ان رسیده باشد که با بررسی دقیق بر اثرات امواج پارازیت حقیقت ماجرا مشخص شود.

سال گذشته بود که رئيس مرکز تحقيقات سلولي صارم از افزايش سقط جنين و بارداري خارج از رحم در دو سال اخير خبر داد و گفته بود كه «به نظر مي‌رسد با توجه به افزايش پارازيت‌ها و امواج الکترومغناطيسي در محيط اطراف، شاهد افزايش اين آمار بوده ايم.»

 رئيس مركز تحقيقات سلولي صارم اعلام كرده بود كه در حالي، ميزان سقط غير عمدي جنين در فروردين تا مرداد سال 89 در اين مرکز درماني 38 مورد گزارش شده که در مدت مشابه سال 90 اين آمار به 67 مورد و در سال 91 به 114 مورد افزايش يافته است.

 آمار بارداري‌هاي خارج از رحم در نيز اين مدت از 9 مورد در سال 89 به 13 مورد در سال 90 و 16 مورد به سال 91 رسيده که آمارها بيانگر سير صعودي اين عارضه است.با وجود تمام اظهار نظرها و مناقشه‌هاي سال‌هاي اخير هيچ گاه تصوير دقيقي از ميزان اثر گذاري پارازيت‌هاي بر روي سلامت شهروندان ارائه نشد.

شهريور ماه سال گذشته نیز  با اوج گيري زمزمه‌هايي در خصوص آثار پارازيت‌هاي ماهواره اي اخباري مبني بر سوال مجلس شوراي اسلامي از دو وزير ارتباطات و بهداشت دولت دهم براي بررسي اثر پارازيت ها، منتشر گرديد اما پس از آن با فروكش كردن بحث‌ها موضوع سوال هم فراموش شد.

مهرماه سال گذشته هم مرضيه وحيد دستجردي خانم وزیر سابق بهداشت  در اظهار نظري كوتاه با استناد به گزارش‌هاي دو سال پيش اين وزارتخانه اعلام كرد كه هيچ خطري مردم را از لحاظ امواج پارازيت تهديد نمي‌کند. همچنين از انجام تحقيقات جديد در اداره سلامت وزارت بهداشت در اين باره خبر داده بود.با اين حال تاكنون هيچ گزارشي مستند و دقيقي درباره نقش پارازيت‌ها در سلامت مردم منتشر نشده است.

حالا اما وزیر بهداشت، از تشکيل کارگروه بررسي کارشناسي اثرات پارازيت بر سلامت انسان با همکاري وزارت ارتباطات و فن آوري، سازمان انرژي اتمي و سازمان محيط زيست خبر داده است تا نور امیدی در دل مردم روشن شود.

 پيش از اين هم برخي اعضاي شوراي شهر تهران از قرارگرفتن بررسی  اثرات احتمالي پارازيت‌ها در دستور كار شوراي شهر چهارم خبر داده بودند.

بر اساس اعلام دكتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت بررسي کارشناسي اثرات پارازيت‌ها بر سلامت انسان براي رفع ابهامات موجود در اين زمينه از ماه گذشته با هماهنگي وزارت ارتباطات و فن آوري و سازمان انرژي اتمي آغاز شده و اکنون هم با حضور خانم ابتکار، سازمان حفاظت از محيط زيست به اين کارگروه اضافه شده است.

وزير بهداشت همچنین گفته: پس از بررسي‌هاي دقيق و کارشناسي همه فرکانس‌ها حتماً اگر ضرري متوجه مردم باشد بدون رودربايستي به مردم اعلام مي‌کنيم اما فعلاً بايد منتظر اتمام کار کارشناسي اين کارگروه باشيم.

وي اضافه کرده: اطلاعات من در مورد اثرات امواج ماهواره‌اي و پارازيت‌ها بر سلامت مردم در حد همين شايعاتي است که در بين مردم رايج است. من هم اين شايعات را شنيده‌ام ولي واقعاً براي خود من هم سؤال است که کداميک از اين شايعات درست است و کدام نادرست.

قاضي زاده هاشمي همچنین گفته: اتفاقاً در صحبتي که با آقاي واعظي وزير ارتباطات هم در اين مورد داشتيم اين تصميم را گرفتيم که برويم ببينيم کداميک از اين شايعات درست است و کدام نادرست و صادقانه بگويم به همين صورت هم بود که کارگروه بررسي اثرات پارازيت‌ها بر سلامت انسان تشکيل شد.

گفتنی است، در طی سال های گذشته جدال بر سر اثر گذاري پارازيت‌هاي ماهواره اي برسلامت شهروندان همواره مطرح شده و در ميان كارشناسان مسائل زيستي از حساسيت و‍يژه اي برخورداربوده است. در اين بين ارتباط غير مستقيم اين موضوع با مسائل سياسي موجب شده است تا از يك طرف هم كارشناسان و هم مسئولان بيان نظرات خود احتیاط کنند .

 از سوی ديگر طي سال‌هاي گذشته در حالي كه بسياري از پزشكان معتقدند كه پارازيت‌هايي كه در فضاي كشور وجود دارد بر سلامت شهروندان موثر است، وزارت بهداشت به عنوان مرجع رسمي اين نظر را رد مي‌كرد و يا از بيان موضع شفاف طفره مي‌رفت.

حالا باید منتظر ماند و دید این وعده وزارت بهداشت عملی خواهد شد یا باز هم ابهامات و شایعات در خصوص پارازیت ها ادامه دار خواهد شد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







مربوط به موضوع : <-CategoryName->
نویسنده علی زارع مهرجردی در دو شنبه 15 مهر 1392 |

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگی،اجتماع





برچسب‌ها